måndag 28 januari 2008

Politiskt våld uppmuntras av SR



Sveriges Radios har börjat sända en programserie kallad "Dom missnöjda".

"I fem program försöker redaktionen skildra den intolerans och främlingsfientlighet som banat väg för nationaldemokraternas väg till kommunfullmäktige i Södertälje och sverigedemokraternas ställning som Landskronas näst största parti."

Det är en bedrövelse att se hur det icke främlingsfientliga partiet sverigedemokraterna buntas ihop med de i detta avseende mer tvivelaktiga nationaldemokraterna. Om programmakarna verkligen ville göra något åt främlingsfientlighet borde de inte gå till väga på det viset.

Men det är inte deras avsikt. Det är ju deras levebröd att anklaga folk för att vara främlingsfientliga och rasister.

De grundlösa beskyllningarna gör att vissa ungdomar tror sig kämpa för en god sak när de klär sig i svarta rånarluvor och hotar och misshandlar politiker som vågar yttra sig kritiskt om massinvandringen.

Det är möjligt att det har förekommit att någon målat ett hakkors på dörren till en moské, men det rättfärdigar inte politiskt våld mot NÅGON, varken mot fredliga invandringskritiker och islamkritiker eller någon annan. Det går inte att skylla på att de skulle underblåsa främlingsfientlighet och rasism. De förmedlar fakta om det våld som blivit en följd av invandringen, än sen då, sådan ser verkligheten ut, den blir inte skönare av att man blundar och tiger.

Det får motsatt effekt än den avsedda att som tidningar och TV ropa Vargen kommer! Om man beskyller uppenbart icke-rasistiska människor för att vara rasister blir resultatet att folk börjar acceptera de riktiga rasisterna och nazisterna, skillnaden har ju suddats ut.

Genom att hetsa mot Sverigedemokraterna understödjer dessa journalister våldet från AFA, en gatuvåldsorganisation som har mage att kalla sig antifascister. Även andra demokratiska partier har råkat ut för dem
. Om man ger djävulen lillfingret tar han hela handen, inte ens media kan känna sig säkra för dem.

Läs mer:


Planlagt överlagt mordförsök på försvarslösa meningsmotståndare

11 kommentarer:

Anonym sa...

Sverigedemokraterna icke främlingsfientliga? Då får du nog förklara din definition på ordet främlingsfientlig.

Knute sa...

Välkomna alla ni som vill bo i Sverige!

Om man inte håller med om det är man "främlingsfientlig".

Br Högstedt, det är inte en rimlig definition av ordet.

Sverigedemokraterna är emot invandringen, inte invandrarna.

Läs själv deras program
http://sverigedemokraterna.se/

Anonym sa...

Bra skrivet!

Knute sa...

Tackar för berömmet!

Anonym sa...

Inte är sverigedemokraterna främlingsfientliga! Inte mot själva främlingarna, men mot allt som har med dem att göra och allt de gör.

Knute sa...

Nicklas, du har så rätt i att SD är emot invandrares kriminalitet. Men de flesta är ju skötsamma och gör rätt för sig och har inte i sinne att förvandla Sverige till ett land styrt av sharia-lagar.

Tobias Struck sa...

Knute. Skulle det vara mer OK att slå en nazist på käften för hans åskådning än en sverigedemokrat? En kommunist då? Skall han associeras med Stalin och få på käften för Stalins brott? Spelar det någon liberalt moralisk roll för min fridsrätt om jag kallar mig rasist eller ej? Det är min kränkning av andra individers fridsrätt som fråntar mig rätten till frid i en liberal demokrati, inte min livsåskådning. Men du är hjärntvättad av en barndom under en fakeliberal regim. Om Sverige vore en liberal demokrati, så skulle det vara OK för en barägare att ha en skylt med texten "Inga bögar, negrer eller judar tillåtna i denna bar." - likaväl som han skulle ha rätten att skriva "Inga kristna, vita gubbar här, tack!" Men detta är förbjudet i Sverige - och nu skall det även bötfällas.

Knute sa...

Tobias, nu har jag läst igenom det jag skrivit för att försöka hitta vad det är du hängt upp dig på. Det måste finnas något syftningsfel någonstans men jag kan inte hitta det. Uppfattar du det verkligen som att jag skrivit att det skulle vara rätt att slå en person på käften på grund av hans åskådning?

Knute sa...

Tobias Struck,

nu har jag lagt till ordet NÅGON för att undvika missuppfattning.

Tobias Struck sa...

Knute. Jag uppfattade dig som att du beklagade att sverigedemokrater utsattes för ett våld, som hade givits legitimitet av media genom sammanblandningen av dem och extrema rörelser. Jag fann det viktigt att understryka värdet av fridsrättens åskådningsblinda princip, men jag var inte speciellt upprörd på just dig :)

Knute sa...

Mycket bra påpekande Tobias!
Mvh Knute

Skicka en kommentar