Södra Sveriges fanbärare av Politisk Korrekthet inom media, Sydsvenskan, väljer i dagens (2008-11-29) att publicera en insändare på sidan B23 under avdelningen "Ordet", av ett slag som sällan kan läsas i denna blaska.
Debattartikeln är skriven av Mani Aryamand, partisekreterare Marze Por Gohar, Iranier för en sekulär republik.
Tyvärr finns hittar jag inte inlägget på SDS hemsida (tror inte de publicerar Ordet-artiklar på webben), men jag vill citera ett par passager och rekommendera er att köpa tidningen och läsa hela inlägget:
citat:
"Andra godkända halalbeteenden som påverkar samhället betydligt mer uteblir ofta i debatter som något som kallas al-taqiyaa. Al-taqiyaa godkänner nödlögner inom shiarörelsen [inriktning inom islam, mitt tillägg] så länge det främjar muslimska intressen.
I sunnigrenen har man något liknande som kallas kitman (...) Båda metoderna är till för att taktiskt främja islam och expandera religionen (...)
Så när Cherin Awad i "Halal-tv förnekar att hon tidigare har stöttat stening av kvinnor - trots videobevis - eller där man presenterar kvinnan som jämställd med mannen inom Islam, är hon inte bara en trogen utan en strategisk muslim som utövar al-taqiyaa för att gynna islams intressen (...)
För muslimer har det varit en ansträngning att förhindra att den verkliga bilden av islam avslöjas men om man lyckas att presentera islam i presentpapper kan man kanske utan protester från det sekulära samhället och med hjälp av skattepengar utvidga religionen - i form av nya moskéer och muslimska friskolor."
SDS 2008-11-29 sid B23 insändaren "Ge oss Haram-tv som motvikt" av Mani Aryamand
Kolla organisationen "Marze Por Gohar" där artikelförfattaren Mani Aryamand alltså är partisekreterare.
Läs även om al-taqiyya och kitman.
När får vi se TV-program om islam där organisationer som Marze Por Gohar får komma till tals? Verkliga debatter istället för detta flamsande som infantilprogrammet Halal-TV representerar. Man får gärna bjuda in smilfinken Hjärpe så han än en gång kan visa upp sitt uppsminkade islam-kadaver, och kanske äntligen få det begravt i islamdebattens sophög av en sakkunnig kritiker.
* * *
Man bör nog skilja på tro och religion, även om en del hjärntvättade kulturreligiösa människor inte klarar av att göra den distinktionen.
Religion och tro är den filmduk i skyn på vilken man projicerar sina egna föreställningar (moral) om vad som är rätt och fel och hur man (och andra!) bör leva.
Detta gör man för att lägga sina/gruppens åsikter utanför det egna subjektet/gruppen. När man sedan konfronteras med någon som har en annan religion eller ingen alls, pekar man på (den helt egenkonstruerade) filmduken bland molnen och säger:
"Titta, där är det, det är inte jag/vi som säger det, det är inte mina/våra åsikter, det finns en gud/gudar, vi måste följa denne/dessa!"
Enfaldigt så det förslår och en klar diskussionsdödare. Raka motsatsen till ett pågående filosoferande och diskuterande, trots att många religiösa ofta svänger sig med ord som "dialog", "utbyte" osv.
Då det gäller islam kan var och en som inte lever med huvudet nedgrävt i jorden, se att det duger till att rigga en djävligt stor och kraftig filmduk. Detta beror på islam och inte på någon förbannad tolkning av densamma. Felet ligger i islam, på samma sätt som nazism, kommunism, kristendom, judendom etc innehåller grundfel som måste korrigeras.
Den västerländska kristendomen har tack vare påtryckningar utifrån, till betydande del ägnat sig åt självsanering de senaste 200-300 åren, det kan man inte vifta bort.
POSTAD AV LP
lördag 29 november 2008
En tidningssensation då det gäller islam i Sverige!
Upplagd av gäster kl. lördag, november 29, 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Sydsvenskan slog ett slag för yttrandefriheten när de publicerade bilden av Muhammed med bomb i turbanen. Men det kanske var en engångsföreteelse.
Sammanträffanden
Det verkar inte som det går att ifrågasätta islam i sverige utan att det blir en himla liv. Många sätter gränsen vid lagstiftningen, begår muslimer inga brott så är allt bra. Vilken lagstiftning menar man då, brottslagstiftningen? Vi har en mängd annan lagstiftning som muslimer ständigt bryter emot, men om man påpekar det då är man rasist.
Skicka en kommentar