torsdag 23 oktober 2008

Drömboende i avskildhet

Hade jag råd skulle jag omedelbart flytta in i ett ”gated community” med en 17 000 kvm park med pool, biograf, festvåning, vinkällare, bibliotek, lounge, restaurant, lobby och barer! Tänk bara en sådan enkel sak som att kunna gå på bio en kväll utan att behöva vara rädd under hemfärden med T-bana och buss!
Jag gratulerar av hela mitt hjärta dem som har råd till ett sådant boende.

Denna utveckling är både självklar och önskvärd, eftersom det är enda möjligheten för att vi skall kunna känna oss trygga i det av politikerna skapade ”mångkulturella paradiset”.
Politikerna och deras påhejare i etablissemanget har sått mångkultur och nu får vi s k ”vanliga” svenskar skörda våld!

Läs vidare >>

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag antar att det är kriminalitet, missbruk och misär du vill skyddas från, inte kvinnor i slöja?
Sverige är (dels pga nuvarande regering som vann på populism om otrygghet) på väg mot ett fruktansvärt samhälle, där otryggheten och misstänksamheten ökar. Snart bär alla vapen och åker bil från port till port. Detta är en utveckling vi alla måste bidra till att stoppa. Jag åker kollektivt, bor i en mångkulturell förort, låter mina barn gå i blandade skolor. Jag vägrar att bidra till ett sämre samhälle. Ett mer uppdelat samhälle kommer inte göra oss tryggare, utan förvärra för de fattigaste och göra dem mer desperata och destruktiva.
Skärpning, alla nyrika idioter! Är det några som bidrar till samhällets kollaps så är det NI! Inte flyktingarna.

From Sweden with Grief sa...

Ja, det finns ju en annan syn man kan ta på kriminaliteten än den du tar. Även kvinnor i slöja vill ha muslimsk lagstiftning i Sverige och leva under sharialagar. Även kvinnor i slöja säger att deras barn har blivit försvenskade då de begår brott.
Intressant är däremot din definition att fattigdomen bland dessa människor i Sverige skulle leda till kriminalitet. Varför blir man kriminell i välfärdslandet Sverige, där man får i princip allting serverat på fat? Varför är du och dina barn inte kriminella, om du nu bor i ett sådant område och lever som dessa människor gör? Tjänar du mer pengar än dem, är det detta som skiljer er åt? Eller vad är det du egentligen säger?

Anonym sa...

@Camilla

Jag bor också i ett i allra högsta grad blandat område. Blandningen är väl iofs lite konstig med tanke på att svenskarna är i klar minoritet trots att vi befinner oss i Sverige! Hur som helst, jag åker även kollektivt (äger ingen bil), kan absolut inte kallas rik (varken ny eller gammal), men klarar mig själv genom vanligt hårt arbete. Jag är ganska välutbildad och håller mig hyfsat ajour med både den samtida kulturscenen och den politiska verkligheten.

Ändå tycker jag att det är dåligt att vi tar emot så många invandrare, och att sammansättningen (ursprunget) ser ut som det gör!

Hur kan jag komma fram till denna åsikt då jag med min bakgrund egentligen borde tillhöra PK-vänstern? Om vi bortser från risken att jag är lågbegåvad (jag har alltid klarat mig ganska bra då jag gjort intelligenstest och liknande), och risken att jag skulle vara sinnesförvirrad är nog liten (såklart svårt att ställa diagnos själv, men det verkar OK däruppe, allt beaktat), vad är det då som gör att jag inte köper det mångkulturella skitsnacket. Varför påstår jag att jag ser hur Sverige som gemenskap förfaller och försvagas alltmer pga det påtvingade, massiva splittrande som massinvandringen innebär?

Beats me, men det är en av de livs- och identitetsfrågor jag ägnar mest tid åt. Det hänger samman med hela mim person och jag har hittills inte lyckat få ihop bilden på ett klart sätt. Kanske vill jag hellre ha det så, alltså hellre stå utanför PK-stugans goa värme och svära, än att träda in och låta förnuft och intellektuell hederlighet fara all värdens väg?

Knute sa...

"Sentida historiker kommer säkert att hålla 23 april 2008 som en betydande milstolpe på Sveriges väg mot undergången ty då togs det första spadtaget i byggandet av stadsdelen Victoria Park i Malmö, Nordens första "gated community", där invånarnas trygghet garanteras av höga staket i stål och andra säkerhetsandordningar. Och de som flyttar in här är inte "vanliga" medborgare, vilka inte har råd att bo så, utan det är den politiska nomenklaturan som är den första att fly det elände de själva skapat!"

http://frontlinjen.blogspot.com/2009/01/drfr-ogillar-jag-sfp.html

Skicka en kommentar