onsdag 24 mars 2010

Beatrice Ask och Palmeregeringens bordellbesök

Är justitieminister Beatrice Asks predikan om sexmoral en fördröjd reaktion mot Palmeregeringens bordellbesök i pauserna mellan riksdagsförhandlingarna? Det finns kanske fortfarande några manliga riksdagsledamöter som är ute på galen galej?

Barnprostituerad: Palme var min kund. Socialdemokraternas stora idol och ikon Olof Palme blev en av huvudpersonerna i en svensk prostitutionsskandal, drygt 20 år efter mordet på honom.

"Ja, Palme var min kund. Två gånger, om jag minns rätt," sa Eva Bengtsson, som den gången var 14 år, på ett möte med pressen år 2007. Sannerligen en modig kvinna som vågade kräva upprättelse, med det korrumperade etablissemanget emot sig. Men det var förgäves, de inblandade var antingen döda eller blånekade.

Palme som bordellkund kanske kan bli början till en omvärdering av hans övriga gärning. Han var ju någon slags banérförare för 68-vänstern som fördärvat så mycket.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den klassiska undanmanövern. Peka åt ett annat håll när högertanten förnekar grunden i vårt rättsväsende. Puh

Knute sa...

Kanske det. Både undanmanöver och attack. Vi lever fortfarande i Olof Palmes sossesamhälle. Förövarna skyddas medan skötsamma straffas. Och det gäller mycket värre saker än sexköp.

Sexköp är snarare en moralisk defekt än ett brott, och misstänkta för det ska inte ska hängas ut utan vidare.

Anonym sa...

Jag är ingen fan av Palme men kom igen: Expressen och Aftonbladet gick ut och betalade en massa pengar för de där intervjuerna.

Anonym sa...

Jag tror att det är en pik, men jag tror knappast att det har med så gamla saker som Palmeregeringen att göra. Idag har vi ju Göran Lindberg & company som utnyttjar småflickor.

Skicka en kommentar