lördag 29 augusti 2009

Happy Church Of Tattoo

Ett fall för DO, diskrimineringsombudsmannen? Två flickor med blomrankor tatuerade på överarmarna blev nekade inträde till nattklubben Swing Inn i Malmö.

- Vi vill ha en vårdad publik med vårdad klädsel. Vi tycker att tatueringar ser otrevliga ut, säger nattklubbschefen.

Ett solklart fall av diskriminering. I socialstaten Sverige ska inte näringsidkare få för sig att de har något att säga till om. Flickorna borde få ett fett skadestånd för kränkning. Om en muslimsk slöja öppnar alla dörrar borde en tatuering också göra det. Gör som scientologerna och kalla tatuerarstudion för en kyrka.

Skämt åsido, det är dumt att tatuera sig, tatueringen ska ju sitta där hela livet. Sveriges TV visar tyvärr en tatuerad rygg dagligen som bakgrund till en programtablå. Vad skickar det för signaler egentligen att sända en sådan motbjudande bild? Det skulle inte förvåna mig om vi snart får se en burkakvinna som pausbild, för balansens skull.

Islam som affärsidé

5 kommentarer:

Knute sa...

Detta inlägg kan också läsas på

http://drommerjagbara.blogspot.com/2009/08/happy-church-of-tattoo.html

Jag är lite förvånad över att det inte finns någon länk tillbaka hit, eftersom jag skrivit det. Men det är bra att det sprids, huvudsaken är att det blir läst.

From Sweden with Grief sa...

Knute, det finns flera bloggar som gör likadant, de tar mina inlägg från flera av mina bloggar. Jag vet tre bara nu, inklusive Jenny. De säger sig stödja nätverket mot politiskt inkorrekt två av dem som jag minns på rak arm, och de kopierar väl rakt av från nätverket. Sedan vet jag en till som tar väldigt mycket från mig och denna Svenssons Förtvivlan går inte att maila till eller kontakta alls.

Det är väl sådant man får finna sig i, men jag är förvånad över trenden. Eller, rättare sagt, inte förvånad över trenden då det finns ledande bloggar i bloggvärlden som gör samma sak. Jag har hittat mina inlägg och mina ordvändningar på minst en blogg innan, utan länkning och jag tar det tyvärr inte som en komplimang, utan det verkar mer som slöhet att bara ta rakt av. Visst är det viktigt att man kan så att säga sprida ett slags budskap, men samtidigt ska de ske hur som helst? Internet är fritt och därmed gäller inte några lagar eller ens en slags moralisk hederlighet heller uppenbarligen!

From Sweden with Grief sa...

Nätverket mot politisk korrekthet, menade jag:)

Anonym sa...

Förstår inte när det blev fel att visa respekt och ta seden dit man kommer?
Jag är 32 år och tatuerad flera gånger om sedan 18 års ålder, samtidigt som jag har en outröttlig smak för god mat och gott vin på finare restauranger.

Hade jag varit intresserad av att äta och umgås på ett sådant ställe som krävde att jag skylde mina tatueringar så hade jag naturligtvis gjort det utan att ta illa upp och gladeligen visat den respekten för de människorna som vill ha det så.

Tycker inte det är värre än att ta av sig mössan innan man sätter sig till bords.

Men vad fan vet jag, blev säkert superkonservativ och gammal när jag fyllde 30 eller något för jag tycker dessutom att folk borde dra upp byxorna och skaffa hängslen om inte skärp hjälper!

ViQ

Knute sa...

Tack för en klockren kommentar, ViQ!

Skicka en kommentar