onsdag 27 april 2016

Ett varuprov

Sandor vill vara med i Uppdrag granskning:

"Jag beklagar dom värden som går till spillo när byggnader planerade för asylboenden brinner ner men så länge ingen får sätta livet till så anser jag att detta bara är en naturlig följd och en sund reaktion från ett folk som fått nog av att behandlas inte som andra klassens medborgare, och inte heller tredje utan kanske fjärde klassens medborgare i eget land. Det svenska folket börjar få nog av t ex gökungar som skickats hit av sina anhöriga för att dessa nu har uppdagat att våra landsförrädare till politiker och journalister har möjliggjort för dom att på ett bekvämt sätt slippa alla problem och kostnader med uppfostringen av sina egna barn och ungdomar.
Likt göken som lägger sina ägg i andra fåglars bo och låter dessa föda dom tills dom är flygfärdiga och vuxna så skickas dom hit till oss och hela ansvaret vilar på en främmande nation och ett främmande folk. Av denna anledning så kallar jag dom s k ensamkommande flyktingbarnen för gökungar vilket jag tycker är en passande benämning.
Hoppas att det räcker som varuprov på min inställning."