måndag 25 oktober 2010

Halal-hysteri

Från AntiJihad Norge:

Halal-hysteriet har ingen plass i islam, selv ikke etter islams egne skrifter. I Koranen 5:5 kan man nemlig lese følgende:

”I dag er alle gode ting tillatt for dere! Skriftfolkenes mat er tillatt for dere, og deres mat er tillatt for dem!”

Hvis halal slaktet mat ikke er tilgjengelig er det med andre ord intet til hinder for at muslimer kan spise både kjøtt av dyr som ikke er halal slaktet og til og med svinekjøtt. Hvor i all verden møtes ikke muslimenes krav om halal slaktet mat og svinefri mat med dette koranverset? I stedet oppfatter ikke-muslimer det nærmest som en plikt ikke bare å skaffe muslimer halal mat, men også å spise det selv.

3 kommentarer:

Knute sa...

Willys stödjer heligt krig

Halal-slakt är inte bara problematiskt ur djurskyddsskäl. Den som köper certifierat halal-kött stödjer även terrorism! Det beror på att köttet bara kan bli äkta "halal", om det är en muslimsk präst på plats när djuret dödas, så att han kan välsigna köttet i Allahs namn. Danpos certifiering kommer från "islamska kulturcentrat i Skandinavien" och Danpo betalar för denna certifiering.. Inom islam betalar man en religiös skatt på 2.5 procent, som kallas Zakat. Zakat går till åtta olika religiösa syften. En av dessa åttondelar skall finansiera Fi Sabil Allah ("Allahs väg"), det vill säga Jihad, heligt krig. Detta innebär att du också riskerar vara med och finansiera Jihad, om du nappar på Willys reklamerbjudande om billig kycklingfilé.

http://www.sourze.se/Willys_st%C3%B6djer_heligt_krig_10727576.asp

Nils Dacke sa...

Det finns ytterligare belägg inom islam för att halal-mat inte är nödvändig. Ur boken "Sharia Law for the Non-Muslim" http://www.politicalislam.com/store/category/sharia-law/ hämtar jag följande:
"Om att göra det enkelt och nödvändighet.

Kafirer behöver inte tillgodose islams krav.
Sharia har två principer som ger vägledning i den situation när muslimer inte kan utöva sin rena islam enligt sharia. Den tekniska namn är tayseer, som betyder "lättande av ens börda" eller "göra det lätt ".
Koranen 4:28 ”Allah vill lätta er börda, för människan skapades svag.”

När omständigheterna är svåra och sharialagen inte är i kraft, lättas en Muslims börda. De är skyldiga att be och inte hantera griskött, till exempel, men om omständigheterna är svåra, då är kraven lättade. Detta leder till begreppet darura, nödvändighet.
Om det är nödvändigt, blir det som är förbjudet tillåtet. Om en muslim är hungrig och det inte finns någon halal (sharia-kompatibel) mat, då kan han äta annan mat.
Om en muslim är där de kan inte be, då bönen kan göras senare. Om sharia inte har införts, då kan en muslim hantera griskött, till exempel, utan konsekvenser.

Kort sagt, om en muslim inte kan be på jobbet eller i skolan, kan det göras senare. Islamiska krav om "att vilja" inte om nödvändigheter. Om deras krav inte uppfylls, skadar det inte att deras religion.

Ett exempel på darura finns i att köpa försäkring. Försäkring är förbjudet i sharia, men om Kafirers lag kräver bilförsäkring, då tillåter nödvändigheten en muslim att köpa den förbjudna försäkringen.

Genom att förbjuda sharia, är ingen muslims behov kränkta. Vi begränsar Politisk islam, utan att begränsa religiös islam.

När vi säger nej till bön enligt sharia i skolan, begränsar vi inte några religiösa friheter, utan då skyddar vi de medborgare, som är kafirer mot islams politiska krav. Om en muslim inte kan be vid bestämda tider, då tillåter sharia att gör bönen görs senare. Det skadar inte att fördröja bön.

Mohammed försenade bön, därför kan alla muslimer fördröja bön."
Se även http://sv.wikipedia.org/wiki/Darura .

Knute sa...

Tack Nils Dacke! Din kommentar förtjänar en egen postning, som kommer vad det lider.
Mvh Knute

Skicka en kommentar