onsdag 3 december 2008

Terroristerna: selektion efter religion


Terroristerna som tog gäster och personal som gisslan på Oberoi Hotel i Bombay, frågade var och en om religiös tillhörighet. Ett turkiskt par som berättade att de var muslimer fick till svar att de inte skulle bli skadade. Tre andra i samma rum, blev skjutna.

Times of India via document.no

Koranen 8:12 "Jag skall terrorisera de otrogna. Så såra deras kroppar och oskadliggör dem, eftersom de motsätter sig Allah och hans profet".

5 kommentarer:

gäster sa...

Man kan tänka sig att kulturen medverkar till ett negativt urval.
Om den förhärskande religionen premierar mord och översitteri utrotas de snälla och människor blir allt elakare för varje generation. Därför behövs en religion som uppmuntrar kärlek och medkänsla.

Anonym sa...

"Jag skall terrorisera de otrogna. Så såra deras kroppar och oskadliggör dem, eftersom de motsätter sig Allah och hans profet". Koranen 8:12
Står det så i Koranen?
Befängt!
Bara för att jag INTE tror på Allah och Muhammed betyder det ju inte att jag är MOTSÄTTER mig dem!

"Jag gillar inte ishockey, därför vill jag per automatik också livet ut Börje Salming."

Jag hoppas Koranen är feltolkad...

Anonym sa...

Det var abolut en feltolkning!
8.12 lyder i sin helhet som följer.
"Er Herre inspirerade änglarna: Jag är med er, därför hjälp dem som tror. Jag kommer att kasta skräck i hjärtat på dem som icke tror. Därför får ni [strike] dem ovan deras hals och [strike] varje finger på dem."

Min koran är på engelska och "strike" har jag inte översatt då jag inte fullt kan tolka vad som verkligen avses.

Strike kan vara "slå på" eller "krossa" likaväl som en symbolisk mening som att "överbevisa och markera".

Knute sa...

"Jag kommer att kasta skräck i hjärtat på dem som icke tror." En religion skräddarsydd för terrorister.

From Sweden with Grief sa...

strike är förmodligen den praktik de har i dessa länder, de har en speciell förkärlek för att stympa fingrar och händer och halshugga den de tror inte lyder Allah...

Skicka en kommentar