fredag 7 november 2008

Integrationsminister Sabuni drar i veven ännu en gång


Samma frågor debatteras gång på gång på gång och ändå sker samma övergrepp på flickor runt om i Sverige igen och igen. Vad hjälper skärpningarna då man tillåter undantag. Flickor förs bort till Mellanöstern för att giftas bort med tvång. Det finns lagar idag som borde räcka, men i praktiken står myndigheterna handfallna och handlingsförlamade.

Dessutom menar Nyamko Sabuni i debattartikeln i SvD att alla länder ska värna FN:s värdegrund om de mänskliga rättigheterna. Men om förslaget att religionskritik ska kallas rasism, som det ska röstas om i vår i FN, går igenom, då kommer islam att vara skyddat mot kritik. De mänskliga rättigheterna krockar idag med den muslimska sharialagen, där vi återfinner barn- och tvångsäktenskap, och det kommer då inte att finnas en chans att skydda de barn som detta handlar om!

"SKYDD MOT HEDERSFÖRTRYCK. Tvångs- och barnäktenskap måste kriminaliseras. Hälso- och sjukvården bör förbjudas att utfärda oskuldsintyg och genomföra mödomsoperationer. Även reglerna för arrangerade äktenskap bör skärpas, skriver integrationsminister Nyamko Sabuni."

Läs hela hennes debattartikel på SvD Opinion: Ingen ska tvingas till äktenskap.


Skriv under Uppropet mot sharia i Sverige!
Stopp för sharia-petition

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför skulle jag skriva under "Uppropet mot sharia i Sverige"? Meningslöst.
Med (s) vid makten, och sannolikt även Alliansen, så går med små men viktiga steg i lagstiftningen i riktning mot ett accepterande av sharia!
Om 30-40 år?? 100% sharia?
/SR

From Sweden with Grief sa...

Ja, man kan väl ändå visa var man står? Jag vägrar att ge mig utan att få ha sagt mitt.
Men jag håller med dig, vi är obevekligen på väg mog sharia, och jag förstår inte hur våra politiker kan slarva iväg den lagstiftning vi har i Sverige, som människor kämpar för så länge. Det är tragiskt, men man ska aldrig ge sig!

Skicka en kommentar