onsdag 19 maj 2010

Kloka ord

Det har utkommit en bok om Sveriges statsministrar. På bloggen Vår stund i Sverige hittar jag en kommentar av Ingvar i Göteborg, som jag tillåter mig att citera:

Jag, som gammal gråsosse kommer så väl ihåg både Per Albin Hanssons och Tage Erlanders politik, rätt att jag var ointresserad då, jag for runt hela jordklotet, såväl på längden som på tvären.

Men jag kommer så väl ihåg, det sista året, hur Tage Erlander, flög upp ur TV-soffan, som skjuten ur en kanon, då den korrekte och vänstervridne TV-reportern föreslog att Sverige kunde väl ta in arbetskraft, från Mellanöstern?

"Oh Nej Nej, för tusan." "Ta för Guds skull" inte in något folk därifrån, ty då skulle de ju ta med sig sin islamiska religion hit också, där vi har fri kristen religion. Det skulle ju då bliva rena katastrofen för det svenska folket.
(Enda gången då jag sett att det blev fart i Tage Erlander)

1969 överlämnade statsminister Tage Erlander över sin befattning till en ny gök, som hette Olof Palme, jag var inte hemma, brydde mig inte så mycket på detta, utan for vidare runt jorden runt.

År 1970 landade jag med ett litet propellerplan, på en grusväg långt uppe i en liten by i Biafra. Där den engelske agenten kom och hämtade upp mig, för att köra mig de 73 km ner till floden Niger, där fartyget Yarrawong hade ankrat upp, i Sapele för att lasta logs.

I Biafra rådde då religionskrig, mellan kristna och muslimer.

Där fick agenten och jag en lektion, om hur de muslimmska militärerna lärde upp den kristna befolkningen åt vilket håll MEKKA ligger, ty den arma utsvältande befolkningen fick välja, antingen ett nackskott eller be mot Mekka 7 gånger dagligen.

1985 var jag åter hemma i Sverige igen. "Och fick en mycket stor Chock".
I TV-rutan står Olof Palme och önskar 21 000, ja 21 tusen, unga starka och friska araber "Hjärtligt välkomma", hit upp till vår kalla land "Sverige" här uppe i Norden. Chocken jag fick sitter ännu kvar inne i ryggraden på mig.

Följden därav fortsatte, som att allting bara var bra, ja t.o.m hans motståndare, alla var de eniga om att Sverige skulle i fortsättningen vara mångkulturella. Eller Hur???

Ingvar i Gbg.

10 kommentarer:

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

Blev dom verkligen tvingade att be sju gånger dagligen? Normalt brukar det ju vara fem.

Det där med Palme minns jag inte men på sätt och vis kan man ju säga att en del straffar Gud direkt eller nåväl året efter. Det är ju nästan direkt.

Laertes sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Knute sa...

Laertes, din kommentar blev inte publicerad eftersom den innehöll orättvisa beskyllningar.

Du fattar tydligen inte Robins humor, den har många bottnar, och är inte på minsta vis rasistisk. Var inte så bokstavstrogen.

Att Ingvar fick en chock över att Palme önskade araber välkomna är inte heller rasistiskt, det handlade ju hans erfarenheter av religionen islam och Erlanders omdöme om densamma.

Laertes sa...

Man kan nog säga att Robins "humor" är botten. Men mångbottnad är den definitivt inte. Endast en riktig ärkerasist kan uttrycka sig så.

Knute sa...

Kanske det är driften med Olof den helige som är störande.

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

"Olof den helige" var verkligen bra! Då kan vi väl kalla Marx för "Karl den store" också. :)

Knute sa...

EU-utbildning av invandrare som våra ledare i framtiden:

"Talea-G2 är en ledar-sommarskola, en ledarskapsutbildning som riktar sig till unga invandrare och andra generationen, för att sätta in dem i Italiens ledande klass i framtiden.

När man ser på det italienska panoramat, räknas dessa människor fler och fler varje dag.

Namnen på de högt profilerade initiativtagarna kommer att bli offentliggjorda: de som har beslutat att ge sina egna tjänster eftersom de delar andan och målen i projektet.

Bakom Talea-G2 står Ethnoland med en EU-webbplats http://www.cisiamo.eu/"

http://www.ansamed.info/en/top/ME12.XAM20064.html

http://euro-med.dk/?p=15482

Kvotering är fel väg att gå. "Vi belönar en kult som ser minoriteter som offer och inkapabla att klara sig på egen hand. Vi understryker också att vårt samhälle verkligen är rasistiskt."

http://everykindapeople.blogspot.com/2007/06/multikultur.html

Anonym sa...

Palme var Sveriges farligaste och vidrigaste politiker någonsin, han stog i särklass. De flesta fattade inte vad importen av så många araber betydde förrän vi personligen råkar ut för dem och får egna erfarenheter som Ingvar.

Nu när vi har 2 miljoner araber och Europas värsta våldsbrottslighet och en massiv islamiseringskampanj så börjar det gå upp ett ljus för långgsamma svenskar, inklusive mig själv. Jag inser nu att alla muslimer måste utvisas från Sverige, om det inte sker så blir Sverige muslimskt, det ar en garanti. Redan nu har de lyckats stoppa yttrandefriheten överallt där de dyker upp trots en kraftig polisbevakning (Vilks, SD möten mm). Vakna och inse vad de vill göra med Sverige.
/ peter

Ann-Marie sa...

Välkommen till “gänget” peter! Fortsätt sprida ditt nyvunna uppvaknande till andra när det blir dags att rösta. Jag är inte stor förespråkare för SD men alternativet är ännu värre.

Ann-Marie sa...

Att Laertes ser rasister bakom varje buske är ju ganska uppenbart. Måste vara jobbigt att vara så paranoid....

Skicka en kommentar