onsdag 20 februari 2008

Ännu ett balkongfall

Flickor som knuffas ner från balkonger har blivit vanligt. Förra året inträffade det i Nyköping, Karlstad, Kristianstad, Stockholm, Eskilstuna, Mönsterås med flera platser. I år har flickor fallit ner från balkonger i Eksjö, Södertälje och Malmö. Nu har det åter hänt, denna gång i Göteborg.

- Vi fick det som ett lägenhetsbråk. Sedan hittade vi kvinnan, säger polisen. – Han skrek” Fan vad tung du är din jävel”. – Jag tror inte han fattade vad han gjorde, säger någon. – Han skrek ”Ring polisen!” – sedan lyfte han henne över räcket.
ab hd befria media

Uppdatering: Fast här var det en mor som blev utslängd av sin psykotiske son. Förmodligen helsvenska.

UltraV kommenterar: "Nåja, min första tanke var då jag såg hur mordet gått till, och jag hade ett svagt minne av denna mannen från hans förra brott, att han var svensk; var fick han "inspiration" ifrån? Det händer att psykotiska personer apar efter mord som begåtts. Då Anna Lindh hade mördats var det mycket exponering av mordet av självklara skäl. Då gick en psykotisk man ut och knivskar en 8-årig flicka till döds på ett dagis vid sjukhuset."

* * *
De misstänkta för balkongmordet i Malmö har släppts. Det var styvfadern och brodern som befann sig på balkongen när flickan störtade ned.
sds

Läs mer: Mödom på mode

8 kommentarer:

Anonym sa...

Allt beror på rasism , balkongerna är helt enkelt konstruerade för att diskriminera.

Sida bistånd till hamas och hizbolla är en del av lösningen.

Anonym sa...

sveriges tafatta och slapphänta lösning på problemet kommer bli att lagföra helglasade balkonger eller inga alls, det är självklart balkongens fel.

Anonym sa...

Fast att det här var en morsa som blev utslängd av sin psykotiske son. Förmodligen helsvenska, inget tyder på något annat som jag har sett i alla fall.

Knute sa...

Yes Nicklas, jag lånar din kommentar och uppdaterar inlägget!

From Sweden with Grief sa...

Nåja, min första tanke var då jag såg hur mordet gått till, och jag hade ett svagt minne av denna mannen från hans förra brott, att han var svensk; var fick han "inspiration" ifrån? Det händer att psykotiska personer apar efter mord som begåtts. Då Anna Lindh hade mördats var det mycket exponering av mordet av självklara skäl. Då gick en psykotisk man ut och knivskar en 8-årig flicka till döds på ett dagis vid sjukhuset.

Knute sa...

UltraV, jag lånar din kommentar också, och infogar i inlägget!

Anonym sa...

Bloggen "Högerkänga" är under det senaste dygnet utsatt för en kampanj och fungerar endast sporadiskt!

Löser sig inte problemet inom rimlig tid kommer vi till vänsterpackets och muslimslöddrets förtret att lägga över till en egen server i ett land som EJ låter det fria ordet tystas av det politiskt korrekta patrasket och dess fega medlöpare!

Kampen den fortsätter med förhöjd styrka!

From Sweden with Grief sa...

Det är ovanligt i Sverige med balkongmord, och det vi ser nu handlar om människor från Mellanöstern. Jag vet inget annat just nu. Det handlar om mord på unga kvinnor, och just i hederns namn, för att säkra släktens heder och ära. Det finns inget som framkommit att det inte skulle vara av annan anledning.

Mord på kvinnor som utförs av svenska män, och som liknar dessa i utförandet, inte i anledning till mordet, kan vara knuffar utför trappor, kör på kvinnan så hon faller.
Därför undrar jag verkligen vad denna unga man fått detta ifrån. Jag har för mig att han knivmördade en ung flicka på det behandlingshem han var, om det är den personen jag tänker på och jag minns rätt.

Skicka en kommentar